PRINCIPIILE DE BAZA ALE REPARATIILOR ANVELOPELOR

reparatii-anvelopeConform unui studiu publicat de revista Tire Business, 46% dintre avariile la anvelope sunt rezultatul unor reparatii necorespunzatoare. Acestea pot fi fatale, mai ales daca au loc la viteze mari, astfel ca este foarte important ca acestea sa fie reparate corespunzator. Exista multe elemente care pot afecta eficienta anvelopelor si pot reprezenta un pericol pentru sofer si pasageri. Cel mai adesea o piatra ascutita, un cui sau alte corpuri straine ascutite pot gauri o anvelopa.

Rularea pe o anvelopa cu pana este periculoasa si se recomanda doar in circumstante extraordinare, ca de exemplu retragerea pe banda de urgenta, sau intr-un refugiu pe o autostrada aglomerata. Este important sa ti minte ca daca rulezi timp mai indelungat pe o anvelopa cu pana, este posibil ca reparatia sa nu mai poata fi efectuata. Rularea in astfel de conditii pentru prea mult timp poate provoca avarii permanente ale anvelopei. Pe masura ce anvelopa se dezumfla, janta va intra in contact direct cu solul, cauzand avarii. Cel mai probabil, in astfel de situatii, atat janta cat si anvelopa vor suferi daune iremediabile.

Este important sa intelegi ca reparatiile anvelopelor depind de timp. Cu cat ajungi mai repede la noi cu o anvelopa avand avarii mici pana la moderate, cu atat este mai probabil sa o putem repara.

DE CE AR TREBUI SA EFECTUEZI REPARATIILE ANVELOPELOR LA TAMauto?

Metodele utilizate de personalul nostru sunt in concordanta cu standardele Registrului Auto Roman ( in continuare RAR ), organismul tehnic desemnat in acest sens de Ministerul Transporturilor. RAR semnaleaza ca vulcanizarea unei anvelope se poate face doar daca perforatia este de 6 mm sau mai mica si doar daca este localizata pe banda de rulare. Daca perforatia este mai mare nu va putea fi reparata in siguranta si trebuie renuntat la anvelopa. Daca perforatia este in peretele lateral al anvelopei, nu va mai putea fi reparata deloc si va trebui inlocuita cu o noua anvelopa. Te rugam sa eviti orice service auto care sustine ca poate repara taieturi, umflaturi ( galme ) sau alte tipuri de avarii ale peretelui lateral al anvelopei – acestia nu se gandesc la siguranta ta.

RAR recomanda ca procedura de reparare sa fie realizata cu ajutorul unui dop ( prin umplere ) sau cu un petic, pe interiorul anvelopei. Acestea pot face o anvelopa sa mai poata rula cateva mii de km. Pentru o anvelopa cu perforatie, echipa noastra va aplica un petic, un dop sau va etansa zona avariata. Daca anvelopa ta pierde aer pe la ventil sau daca aceasta nu este bine montata pe janta, personalul nostru este pregatit sa te ajute oricand. Repararea anvelopei la cele mai inalte standarde mentine siguranta ta la drum si te ajuta sa economisesti bani, pe termen lung.

TAMauto ofera servicii specializate de vulcanizare si reparatii anvelope si se mandreste cu abilitatea de a veni in intampinarea nevoilor clientilor din Timisoara si zonele invecinate.